سفرنامه کشمیر روز اول سرینگار

ارزون ترین پرواز رو ایرعربیا از تهران داشت به دهلی رفت و برگشت کمتر از 1200000 گرفتیم و نمیدونم چرا از شیراز یه هو 300-400 میرفت بالاتر و من دوباره مجبور بودیم بیام تهران و برگردم .
خوب پرواز سر ساعت بود و برای کسایی که شاید خبر ندارند ایرلاین های ارزون مثل ایرعربیا پذیرایی ندارند و اگر چیزی نیاز داشته باشید باید خریداری کنید برای همین ما همیشه 1-2 وعده غذای سبک با خودمون میبریم.
ترانزیتی 5-6 ساعته داشتیم توی شارجه که خودمون رو با free deuty ها سرگرم کردیم ساعت حدود 10 صبح بوقت دهلی بود که رسیدیم به فرودگاه گاندی دهلی قبلا یه بار این فرودگاه اومده بودم سریع امور مربوط به خروج رو انجام دادیم و خارج شدیم .
وارد سالن که شدیم پس از مشورت با مجتبی تصمیم گرفتیم مستقیم بریم به سمت کشمیر و آخر برنامه اگر وقتی باقی بود برای دهلی و اطراف بگذاریم .
پس از پرس و جو اطراف پرواز go Air به مقصد سرینگار رو نفری 95 دلار تهیه کردیم فقط رفت .

ایده مون هم این بود که سربالایی رو با هواپیما بریم برگشت رو با وسیله نقلیه عمومی که فکر کنم کار درستی بود. خوب بلیط رو خریدیم و پس از تهیه سیم کارت  رفتیم به ترمینال ترمینال 2 و کنار گیت نشستیم منتظر و از اونجایی که حسابی خسته بودیم ساعت موبایل رو برای 1 ساعت قبل پرواز تنظیم کردیم و خوابیدیم دل غافل بیدار شدیم چون مجتبی کوله بزرگ داشت اجازه ندادند بیاره با خودش تو هواپیما و پس از صحبتی که با مسولان گو ایر داشتیم پیشنهاد دادند با پرواز بعدی بریم ابتدا جامو و بعد سرینگار بدون هزینه اضافه ظاهرا راه دیگه ای هم نداشتیم بنابرین قبول و تشکر کردیم . یادتون باشه پرواز داخلی هند مثل ما نیست و باید 2 ساعت قبل بار تحویل بدید .

تو هواپیما که نشستیم یادم اومد جایی رزرو نکردم برای شب خلاصه خیلی سریع یه house boat رزرو کردم بنام peace of mind house boat به مبلغ 1000 روپیه که ترانسفر رایگان هم داشت .عصر شده بود رسیدیم سرینگار نکته جالب موبایل ما انتن نمیداد پرس و جو کردیم گفتند منتطه جامو کشمیر داشتن موبایل شرایط خودش رو داره و خلاصه ما انتن نداشتیم و از دوستی که تو هواپیما باهاش آشنا شده بودیم کمک گرفتیم و تونستیم ماشینی که اومده بود دنبالمون رو پیدا کنیم .

سوار ماشین شدیم فکر نمیکرم فاصله اینقدر زیاد باشه از فرودگاه تا دریاچه نگین که هوس بوت ما اونجا بود
خوشحال بودم جایی که گرفتیم ترانسفر داره رایگان .
کنار دریاچه پیاده شدیم و رفتیم تو هوس بوت تجربه جالبی بود تا به حال نداشتم و تر و تمیز بود و همه چیز در عین قدیمی بودن خوب به نظر میرسید .
با یه چای کشمیری ورود ما رو خوش امد گفتند و ما حسابی خوشحال بودیم و خیلی هوای ما رو داشتند و از اینکه ایرانی میدیدند ظاهرا متعجب بودند چند بار از ما سوال کردند که چه برنامه ای داریم و آیا تور میخواهیم یا نه و .....  بعد که دیدند ما تور بخر نیستیم و تصمیم داریم همه جا رو خودمون بگردیم یه جورایی از ما نا امید شدند .
ما عصر و غروب رو به گشتی در اطراف دریاچه اختصاص دادیم و هوا تاریکی برگشتیم هوس بوت

سفر ارزان و طبیعت گردی ...
ما را در سایت سفر ارزان و طبیعت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2jahangard20e بازدید : 307 تاريخ : پنجشنبه 1 مهر 1395 ساعت: 17:18