سفر زمینی به ترکیه و گرجستان با اتومبیل شخصی (روز اول ارزروم)

از شیراز ساعت 2-3 راه افتادیم و شب آباده چادر زدیم خوابیدیم (جا داشت بیشتر رانندگی میکردیم که روز بعد مسافت کمتری داشته باشیم) روز بعد ساعت 9 راه افتادیم و شب ساعت 11 رسیدیم مرند( البته هر ماشین دو راننده داشت و خانم ها کمک بودند ) و توی پارک چادر زدیم خوابیدیم و صبح ساعت 9 حرکت کردیم به سمت مرز بارزگان  ماشین رو پارک کردیم بیرون وارد سالن شدیم عوارض خروج رو پرداخت کردیم نفری 25 هزار تومان و یه فیش 4 هزاری برای شهرداری پرداختیم و بعد در سالن اصلی اظهار نامه پر کردیم و همراهان باید از ماشین پیاده شوند و از همان سالن پاسپورت هاشون رو مهر کنند برن سمت ترکیه . ما هم پس از انجام اموری که عرض کردم با ماشین حرکت کردیم به سمت ترکیه .
اونجا ماشین ها رو پارک کردیم و رفتیم برای بیمه ترکیه که در کمال ناباوری دیدیم 190 لیر برای 3 ماه :( میگفت چند ماهی میشه که گرون شده قبلا 50 لیر بوده :( ناچارا 190 لیر رو دادیم و بیمه نامه رو گرفتیم ماشین ها رو یه بازرسی مختصری کردند و ما ابتدای جاده به سمت دغوبایزید بودیم .

حقیقتا همیشه یکی از اهداف سفر برای من آموزش به بچه ها و تجربه اندوزی اونها در کنار تفریح و .... بوده که البته این آموزش ها در رفتار پدر و مادر به بچه ها انتقال پیدا میکنه و امسال دارم احساس میکنم دارن بزرگ میشوند و بهشون افتخار میکنم و  الان بعد همه این سفر ها میتونم بگم بچه هایی پرورش دادیم قدر پول و امکانات رو تا حد زیادی میدونند و خوشحال و راضی هستم ازشون .
و به قول دوستی امیدوارم روزی دنیا رو نه فقط با پول که با قلبی سرشار از عشق به زندگی طی کنند .

خوب با همسفر هماهنگ کردم سرعت کمتر از 80 بریم و جایی توقف نداشته باشیم تا از مناطق کردنشین دور بشیم و جوانب احتیاط رو رعایت کردیم بدلیل شرایط خاص ترکیه .
ساعت حدود 5 عصر بود که رسیدیم شهر زیبای ارزروم آدرس چند هتل رو داشتم پس از پرس و جو تصمیم گرفتیم هتلی که چند سال پیش اونجا بودیم رو بگیریم بنام Kral  که مرکز شهر واقع شده و به خ اصلی نزدیکه و تمیزیش هم قابل قبوله به مبلغ هر اتاق 100 لیر با صبحانه که البته اگرحوصله بیشتری به خرج میدادیم میتونستیم قیمت مناسب تر جا پیدا کنیم .

خوب اطراف پر از رستوران و بازار و ... بود رفتیم برای شام بیرون و این پرس غذا رو 7 لیر گرفتیم که خداییش خوب و خوشمزه بود .

شب بعد شما گشتی تو شهر زدیم و چون هوا سرد بود رفتیم سمت هتل  هر چند از گشت شبانه تو این شهر زنده سیر نمیشم هیچ وقت .

سفر ارزان و طبیعت گردی ...
ما را در سایت سفر ارزان و طبیعت گردی دنبال می کنید

برچسب : سفر زمینی به ارمنستان,سفر زمینی به گرجستان,سفر زمینی به باکو,سفر زمینی به گرجستان با اتوبوس,سفر زمینی به ترکیه,سفر زمینی به گرجستان از طریق ارمنستان,سفر زمینی به ارمنستان با قطار,سفر زمینی به گرجستان از ارمنستان,سفر زمینی به آذربایجان,سفر زمینی به ازبکستان, نویسنده : 2jahangard20e بازدید : 505 تاريخ : پنجشنبه 1 مهر 1395 ساعت: 17:18